SCHEMA - PRIS


SCHEMA HÖSTEN 2019

 

Akalla By 2/9 - 9/10 (14ggr)

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lördag

Söndag

18:00-19:15

Hathayoga

Alla nivåer










Pris: 2100kr

Drop-in:180kr

__________________________________________________________________________________________

Hathayoga - Alla nivåer

Hathayoga är en dynamisk yogaform som innehåller flera centrala delar inom yogan. Koncentration, kroppställningar, andningsövningar och meditation. Hathayoga passar alla nivåer, då den innehåller både enkla och mer avancerade kroppställningar/kroppsrörelser, på sanskrit asanas. Fokus under yogaklasserna ligger på att synkronisera rörelserna med den medvetna andningen, arbeta med att stärka och sträcka våra muskler, träna vår flexibilitet och vår inre närvaro genom varierande asanas, andningstekniker (pranayama) och en kortare form av meditation.

Yinyoga - Alla nivåer

Yinyoga är en rogivande  och meditativ yogaform som ger fysisk och psykisk avkoppling. Det är en yogaform som kan utföras av alla, oavsett tidigare erfarenhet. Fokus ligger på att träna och mjuka upp leder, ligament och bindväv, för att behålla en vital, rörlig och ungdomlig kropp samt undvika exempelvis led- och ryggproblem. Framförallt jobbar vi med områdena kring höften, låren, bäckenbotten, ländryggen och nedre delen av ryggraden. Vi andas medvetet och låter musklerna slappna av med hjälp av kroppens egen tyngd i de olika positionerna som utförs sittande  och/eller liggande på yogamattan, där varje position hålls mellan  tre till fem minuter. Yinyoga är ett utmärkt kompliment till annan fysisk aktivitet såsom löpning, styrketräning  och andra mer dynamiska yogastilar.

Att tänka på innan ett yogapass

  • Kom hel och ren  och i bekväma kläder till passet.
  • Ta gärna med dig egen yogamatta annars finns yogamattor, filtar och annat tillbehör  på plats.
  • Medtag   gärna  en extra tröja och strumpor, då man  kan bli kall efter ett Yinyogapass.
  • Utför INTE yoga vid feber eller kraftig förkylning.
  • Ät INTE en stor måltid  för nära inpå ett yogapass. Låt det gå minst två till tre  tiimmar.
  • Vänta med att äta och dricka minst 30 minuter efter avslutat yogapass.

KONTAKT komOyoga

Telefon: 0708-30 68 88

Mejl: info@komoyoga.se

Copyright © All Rights Reserved